Tuesday 22 January 2013

TAKUT JADI ISTERI & SUAMI ORANG??

eh apa pula nak takut..? takut terikat ke? aiyaaaakkk,, parah dah ni..kalau takut terikat, kenapa yang sibuk sangat nak bercinta segala bagai? nak main-main?oO..tak takut ke kelak akan dipermainkan oleh orang lain? time tu korang dah ready, si dia pula yang main2..frust menonggeng wooo.. :)

memang tak dinafikan la ramai muda-mudi sekarang bercinta tanpa ada komitmen pada hubungan yang dijalinkan tu..semua fikir enjoy je..tapi, bagi saya untuk apa semua tu? ingat okay, WHAT YOU GIVE, YOU GET BACK!! so, its better kalau korang jangan permainkan hati dan perasaan orang lain..


bride to be?? yes, i am! dan saya sangat-sangat bertuah dan teruja dapat pegang title tersebut..sebab apa?

"Dan kahwinlah orang bujang (Lelaki atau perempuan) dari kalangan kamu, dan orang yang salih dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah swt akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpa kurnia-Nya, kerana Allah swt Maha Luas (rahmat-Nya dan limpah kurnia-Nya), lagi Maha Mengetahui"

(Surah An-Nur 24:32)


"Perkahwinan itu Sunnahku, sesiapa yang tidak suka kepada Sunnahku, dia bukan daripada kalangan umatku"

(riwayat Al-Bukhari)

so, ape lagi? janji Allah itu pasti..jangan takut pada alam perkahwinan..percayala, ianya sangat-sangat membahagiakan..enjoy bersama yang sah milik kita lebih nikmat kan? ;)

No comments:

Post a Comment